Je mag ons altijd bellen
0591 64 65 22

Re-integratietraject Participatie interventie

Tijdens een intakegesprek wordt in kaart gebracht wat de huidige situatie is van de klant en hoe deze is ontstaan. Het is van belang dat de klant erkent dat deze situatie er is en dat er de ‘wil’ is om deze situatie te veranderen.

 In overleg met de klant, het UWV en andere betrokkenen uit het netwerk van de klant worden de stappen die genomen moeten worden om de persoonlijke effectiviteit te vergroten vastgelegd in het re-integratieplan.

De dienstverlening bestaat uit persoonlijk contact met de klant, bij voorkeur in de thuissituatie. Bij de start van het traject ligt het accent op het opbouwen van een vertrouwensband met de klant. Er zullen op vaste momenten coaching gesprekken met de klant plaatsvinden die gericht zijn op het verbeteren van de persoonlijke effectiviteit. Indien nodig zal Broekmann Personeelsdiensten in overleg met de klant doorverwijzen naar gespecialiseerde instanties of helpen om de nodige hulpverlening in te schakelen.

Vanuit Broekmann Personeelsdiensten kan de klant deelnemen aan verschillende activiteiten; Project Movements, Sporttraject Emfysio en de eigen inpandige werkplaats. Mochten deze activiteiten niet aansluiten bij de wensen en/of mogelijkheden dan zal er gezocht worden naar andere passende activiteiten. Broekmann Personeelsdiensten heeft daarnaast een uitgebreid netwerk van externe werkplekken. Het inzetten van online testen is een optie op basis van maatwerk.

De klant zal gestimuleerd worden om deel te nemen aan activiteiten buitenshuis en krijgt de ondersteuning die nodig is om deze activiteiten op te starten en te onderhouden. Indien er sprake  is van belemmerende factoren zal de coach deze bespreekbaar maken en samen met de klant kijken naar oplossingen.
 
Meer informatie over Participatie interventie
Wil je meer weten over hoe wij jou kunnen begeleiden? Neem dan contact met ons op. 
Website en CMS ontwikkeld door X-Interactive